SE24 (24KM)

Prosty, lekki, 4-suwowy silnik OHV. Odpowiedni dla pilota o wadze do 90 kg i operacji na poziomie morza.

Chłodzenie: Powietrze,
Zapłon: Magnetyczny,
Śmigło: Spacek, średnica 1,16 m, dwułopatowe, drewniane, stałe,
Paliwo: benzyna bezołowiowa min 95 okt.
TBO: 1000 h (oczekiwane wydłużenie),
Cena remontu: 600,- Eur

Osiągi:


  
Prędkość przelotowa przy 75% mocy130 km/h
Zużycie paliwa przy 75% mocy3,5 l/h
Prędkość maks. na poziomie morza180 km/h
Prędkość wznoszenie na poziomie morza i MTOM2,6 m/s
Dystans do startu nad 15 m przeszkodą300 m
Dystans do lądowania znad 15m przeszkody260 m

Wartości prędkości są o około 3% niższe dla wersji TG i TGC oraz o 2% niższe dla kabiny XL

(+)
Prostota instalacji
Niska waga
Niska konsumpcja paliwa
TBO

(-)
Niższa moc

Hirth F-33 (28KM)

Prosty, lekki i nowoczesny silnik dwusuwowy sprawdzonego producenta, odpowiedni dla pilotów do 90 kg.

Chłodzenie: powietrze,
Zapłon: CDI,
Śmigło: Wollner, średnica 1,25 m, dwułopatowe, drewniane, stałe,
Paliwo: mieszanka benzyny min 95 okt z olejem do silników dwusuwowych 50 : 1,
TBO: 1000 h,
Cena remontu 800,- Eur

Osiągi:


  
Prędkość przelotowa przy 75% mocy135 km/h
Zużycie paliwa przy 75% mocy5,5 l/h
Prędkość maks. na poziomie morza185 km/h
Prędkość wznoszenie na poziomie morza i MTOM3 m/s
Dystans do startu nad 15 m przeszkodą280 m
Dystans do lądowania znad 15m przeszkody240 m

Wartości prędkości są o około 3% niższe dla wersji TG i TGC oraz o 2% niższe dla kabiny XL

(+)
Prostota instalacji
Niska waga
TBO

(-)
Niższa moc

SE31 (31KM)

Wytrzymały, prosty 4-suwowy silnik OHV oparty na sprawdzonym rozwiązaniu przemysłowym. Masa silnika wynosi 40 kg. Hydrauliczne popychacze zaworów.

Chłodzenie: powietrze,
Zapłon: Magnetyczny,
Śmigło: Wollner, średnica 1,25 m, dwułopatowe, drewniane, stałe / Helix, DIA. Średnica 1,25m, dwułopatowe, stałe, kompozytowe,
Paliwo: benzyna bezołowiowa min 95 okt,
TBO: 1000 h (oczekiwane wydłużenie),
Cena remontu 800,- Eur

Osiągi:


  
Prędkość przelotowa przy 75% mocy140 km/h
Zużycie paliwa przy 75% mocy4,5 l/h
Prędkość maks. na poziomie morza190 km/h
Prędkość wznoszenie na poziomie morza i MTOM3,5 m/s
Dystans do startu nad 15 m przeszkodą270 m
Dystans do lądowania znad 15m przeszkody260 m

Wartości prędkości są o około 2% niższe w przypadku wersji TG i o 2% niższe w przypadku pełnej kabiny XL

(+)
Prostota instalacji
Niskie zużycie paliwa
TBO


(-)
Duża masa, zbyt duża do wersji TGC

SE33 (33KM)

Prosty czterosuwowy silnik OHV oparty na sprawdzonym rozwiązaniu przemysłowym. Masa silnika wynosi 32 kg. Kute wały korbowe i korbowody. Najbardziej odpowiedni silnik czterosuwowy do SD-1.

Chłodzenie: powietrze,
Zapłon: Magnetyczny,
Śmigło: Helix, średnica 1,25 m, dwa dwułopatowe, stałe, kompozytowe,
Paliwo: benzyna bezołowiowa min 95 okt,
TBO: 1000 h (oczekiwane wydłużenie),
Cena remontu 1100,- Eur

Osiągi:


 SI units
Prędkość przelotowa przy 75% mocy150 km/h
Zużycie paliwa przy 75% mocy4,8 l/h
Prędkość maks. na poziomie morza190 km/h
Prędkość wznoszenie na poziomie morza i MTOM3,7 m/s
Dystans do startu nad 15 m przeszkodą260 m
Dystans do lądowania znad 15m przeszkody260 m

Wartości prędkości są o około 3% niższe dla wersji TG i TGC oraz o 2% niższe dla pełnej kabiny XL

(+)
Prostota instalacji
Niska waga
Niskie zużycie paliwa
TBO


(-)
Brak

Hirth F-23 AF (50KM)

Prosty i nowoczesny silnik dwusuwowy od sprawdzonego producenta. Najpotężniejszy silnik w palecie dostępnych. Odpowiedni dla ciężkich pilotów i operacji z krótkich lotnisk lub na dużych wysokościach.

Chłodzenie: powietrze,
Zapłon: CDI,
Śmigło: Sandera 1400 3B, średnica 1,4 m, trzy łopaty, kompozyt węglowy, przestawialne na ziemi,
Paliwo: mieszanka min.95 okt + olej do silników dwusuwowych w stosunku 50 : 1,
TBO: 1000 h,
Cena remontu 1400,- Eur

Osiągi:


  
Prędkość przelotowa przy 75% mocy170 km/h
Zużycie paliwa przy 75% mocy8 l/h
Prędkość maks. na poziomie morza200 km/h
Prędkość wznoszenie na poziomie morza i MTOM6 m/s
Dystans do startu nad 15 m przeszkodą150 m
Dystans do lądowania znad 15m przeszkody240 m

Wartości prędkości są o około 3% niższe dla wersji TG i TGC oraz o 2% niższe dla pełnej kabiny XL

(+)
Prostota instalacji
Moc
Wydajność napędu
TBO


(-)
Wyższe zużycie paliwa

Close Menu