SD-1 MINISPORT FILOZOFIA PROJEKTU

Masa samolotu ma bezpośredni wpływ na jego własności. Konstrukcja SD-1 jest tak lekka, jak to tylko możliwe, przy zachowaniu prostoty budowy samolotu, dobrych osiągów i łatwa do pilotażu nawet dla niezbyt doświadczonych pilotów. Historycznie najlżejsze samoloty zawsze były wykonane z drewna. Każdy chłopak próbował skleić drewniany samolot lub łódź. SD-1 to tak naprawdę nieco większy model, więc przeciętny konstruktor nie powinien mieć problemów z ukończeniem budowy samolotu. Rozwój nowych materiałów trwa nieprzerwanie. Obecnie widzimy przedmioty codziennego użytku wykonane z kompozytów węglowych, o niesamowitej wytrzymałości a jednocześnie lekkich. Stosunek wytrzymałości do wagi zasługuje na jego zastosowanie ich w miejscach o dużym obciążeniu.. Najlepsze efekty uzyskuje się za pomocą technologii pultruzji. Ten w pełni zautomatyzowany proces zapewnia wysoką jakość produkcji i powtarzalne właściwości mechaniczne. Z tego powodu używamy go w dźwigarach i wzmocnieniach kadłuba. Główny dźwigar skrzydła waży 2 kg (obciążenie max 7,5 g). MTOM / masa pustego współczynnik 2,1. Projekt jest maksymalnie prosty. Żebra skrzydeł i stateczników wykonane są z ekstrudowanego polistyrenu. Cały samolot jest pokryty sklejką, a kompozyty są używane tylko w skomplikowanych kształtach. Zakres mocy silnika wynosi od 23 do 50 KM, co powinno spełniać wymagania każdego pilota. Montaż i demontaż samolotu jest możliwy do wykonania przez jedną osobę w krótkim czasie. Samolot spełnia wymagania zarówno przepisów FAI UL i LSA, jak i nowej niemieckiej kategorii do 120 kg. Celem naszej firmy Spacek jest jak najlepsze wsparcie dla budowniczych tego samolotu i promowanie „małego” lotnictwa dla wszystkich.

Close Menu