Licencja i plany

Budowa samolotu SD-1 może być dostosowana do umiejętności budowniczego. Dostępne są zestawy o różnym stopniu zaawansowania. Można również prowadzić budowę z samych planów zakupując tzw Basic Kit.

 Same plany + licencja: 230 Euro + VAT. W zestawie:  31 rysunków A1 i 15 mniejszych wykreślonych w CAD, instrukcja montażu i lista materiałów. Ważna uwaga: główne dźwigary skrzydeł, statecznika poziomego i ogona nie są wykazane na rysunkach. Są wytwarzane techniką próżniową i wchodzą w skład tzw. Basic Kit.

Polskie instrukcje – 50 Euro (standardowo w j. angielskim lub czeskim).

Plany kadłuba w skali 1:1: 15 Euro + VAT.

Dostępne zestawy

Basic kit

Jest niezbędny by zacząć budowę. Zawiera główne dźwigary skrzydeł statecznika poziomego i ogona oraz paski z tkaniny węglowej do wzmocnień kadłuba. Czas do ukończenia około 1200 h.

Basic kit +

Zestaw zawiera najbardziej pracochłonne elementy, tzn Basic Kit plus skrzynka centroplanu. Oszczędza się około 40 h pracy i koszt rozwiertaków 12mm.

Starter kit  – rudder (ster kierunku)

Jest to zestaw startowy dla osób nie posiadających żadnego doświadczenia w pracach z lotniczymi konstrukcjami drewnianymi i pracami z pianką XPS. Zestaw zawiera  wszystkie materiały, wycięte żebra, rysunek w skali 1: 1, instrukcje budowy, klej . Pozwala sprawdzić się czy podołamy z budową nie angażując jeszcze poważnych środków.

Material kit (zestaw materiałowy)

Zawiera drewno, sklejkę, wstępnie przycięte żebra XPS, kompletne podwozie, układ sterowania, wszystkie elementy kompozytowe, osłonę kabiny, plany i instrukcje. Nie zawiera pasa bezpieczeństwa, tapicerki, narzędzi , farb, silnika i awioniki. Czas do ukończenia budowy około 900 h.

Fuselage sidewall (kratownice ścian bocznych kadłuba)

Ta opcja może przynieść duże oszczędności czasu. Precyzja wykonania w warunkach fabrycznych. Może być częścią Basic kit lub Material kit.

Airframe 51% kit (płatowiec wykonany w 51%)

Zestaw jest przeznaczony głownie dla takich krajów jak USA, Australia, Francja) gdzie samodzielnie należy wykonać co najmniej 49% konstrukcji.

Skrzydła maja górne pokrycie (nadzór lotniczy może więc zajrzeć do środka przed ukończeniem), kadłub nie ma wklejonego zbiornika paliwa. Budowa klapolotek i ogona w gestii wykonawcy.

Podwozie, układ sterowania, części kompozytowe są wstępnie uformowane. Nie zawiera pasa bezpieczeństwa, tapicerki, narzędzi , farb, silnika i awioniki. Czas do ukończenia budowy około 700 h.

Airframe Quick Build Kit (zestaw “szybki”)

Zestaw zawiera kadłub, skrzydła, klapolotki, star kierunku i wysokości – wstępnie malowane. Układ sterowania, kompletne podwozie, plany , instrukcje
Nie zawiera pasa bezpieczeństwa, tapicerki, narzędzi , farb, silnika i awioniki. Czas do ukończenia budowy około 300 h.

Zestawy części:

1. Podwozie w wersji TD (z kółkiem ogonowym):

2. Podwozie w wersji TG (przednie, trójpunktowe) i TGC trójpunktowe ze sterowanym kólkiem przednim):

Composite parts: Komplet elementów kompozytowych

Metal parts and hardware: elementy metalowe i złączne

Ribs and bulkheads: żebra i przegrody

Wszystkie ceny w Euro, loco Jastrzębie-Zdrój (Plany – loco Hodonin, Republika Czeska)

Proszę dzwonić i pytać o szczegóły!

Close Menu