Ogólne
SD-2 SportMaster jest dwumiejscowym samolotem ultralekkim z miejscami obok siebie. Został zaprojektowany zgodnie z przepisami LTF-UL / UL-2, ale może być również rejestrowany jako samolot LSA lub eksperymentalny. Projektując samolot skupiono się na wysokich osiągach przy dobrej ładowności, komforcie i najniższej możliwej cenie.
Kadłub samolotu
Kadłub o konstrukcji drewnianej, kratownicowej o przeważającym przekroju 15 × 15 mm, kryty sklejką o grubości 1,5-3 mm. Oparcie fotela pilota jest pochylone pod kątem 40 °. Oba fotele są wyposażone w regulowane w locie pedały w zakresie 150 mm. Zapewniają one komfort także pilotom o wzroście 200 cm. Wewnętrzna szerokość kokpitu na wysokości ramion wynosi 117 cm. Tunel z mocowaniami skrzydeł znajduje się pod kolanami pilota. Przedział bagażowy o pojemności 190 l i ładowności do 20 kg znajduje się za siedzeniami.
Skrzydło
Dwupołówkowe skrzydła mają profil GA 37U-A315. Do dźwigara głównego z włókna węglowego doklejono żebra wykonane z XPS. Zintegrowany, kompozytowy zbiornik paliwa jest zespolony z dźwigarem głównym. Skrzydło pokryte jest sklejką 1,5 mm. Końcówki skrzydeł wykonano z pianki XPS i tkaniny szklanej (sandwich). Duża klapa szczelinowa wykonana jest z kompozytu węglowo/ PVC. Statyczne przeciwwagi lotek wykonano z pianki / pianki XPS. Skrzydła z kadłubem łączą dwa główne i dwa pomocnicze sworznie. Demontaż skrzydeł zajmuje 10 min a montaż 15.
Ogon
Płytowy statecznik poziomy (HT) wyważony statycznie wyposażono w trymer elektryczny. Stateczniki mają podobną konstrukcję do skrzydeł – do kompozytowego dźwigara doklejono styropianowe żebra i całość pokryto sklejką. Demontaż HT odbywa się poprzez odłączenie popychaczy oraz wyciągnięcie sworznia.
Podwozie samolotu
Podwozie trójkołowe ze sterowanym kółkiem o średnicy 300 mm. Koła główne o średnicy 350 mm są montowane do kompozytowej nogi. Hamulce hydrauliczne uruchamiane są dźwignią na środkowej konsoli.
Sterownica
Statecznik poziomy i lotki są poruszane za pomocą popychaczy i dźwigni. Ster kierunku poruszany linkami. Klapy są uruchamiane mechanicznie dźwignią na środkowej konsoli.
Silnik
Możliwe jest użycie dowolnego silnika o zakresie mocy od 65 do 120 KM i wadze do 110 kg. W prototypie zastosowano silnik R 912 ULS2.